isla-mujeres-51

Isla Mujeres: plan na zwiedzanie wyspy kobiet

Tuż u wybrzeża Półwyspu Jukatan, dokładnie na wprost Cancun rozciąga się Isla Mujeres – wspaniała i zachwycająca Wyspa Kobiet (tłum. z hiszp.). Wygrzewając się na wspaniałych plażach meksykańskiego Miami grzech nie wybrać się nieco wgłąb Morza Karaibskiego, by poznać wyspiarski klimat miasteczka, zobaczyć cudowne bezludne plaże i odwiedzić farmę żółtwi.

Z Cancun właściwie na każdym kroku można kupić wycieczkę na wyspę Mujeres – my postanowiliśmy jednak we własnym zakresie zwiedzić wyspę. Zaplanowaliśmy 1-dniowe zwiedzanie z Cancun i chętnie podzielimy się z Wami naszym planem, a także tym, co udało nam się zobaczyć.

Transport promem z Cancun na Isla Mujeres

Charakterystyczny prom Ultramar

Jeśli spędzacie wakacje w Zona Hotelera w Cancun, niedaleko hotelu Riu Palace Peninsula kilka razy w ciągu dnia odpływa prom turystyczny na Isla Mujeres. Jego cena jest jednak odpowiednio wyższa niż ta dla mieszkańców miasteczka (w 2020 r. to było 150% więcej), dlatego my postanowiliśmy dotrzeć na drugą część miasta, gdzie odpływa ten sam prom, jednak tańszy.

Promy w Meksyku prowadzi rządowa firma Ultramar – mają charakterystyczne niebiesko-żółte barwy i z nich polecamy korzystać. Bilety można zakupić tuż przed rejsem, możliwa płatność kartą. Oczywiście, jeśli marzy Wam się transport na wyspę klimatyczną motorówką albo jachtem – to takie oferty też znajdziecie.

Podróż przez Cancun do Puerto Juárez

Jak dotarliśmy do portu w Cancun, a potem na wyspę?

Startowaliśmy z Zona Hotelara, gdzie wybraliśmy podróż jednak z miejskich autobusów za 1 dolara. Autobus R3 dociera bezpośrednio do portu Puerto Juárez (lokalizacja), jednak my dotarliśmy tam z przygodami. Wysiedliśmy po prostu nieco za wcześnie i czekał nas spacer, a następnie przejazd lokalną taksówką (12 pesos) uliczkami miasteczka.

W porcie kupiliśmy bilety i około 30 min płynęliśmy na Isla Mujeres. Przy słonecznej pogodzie może Was zaskoczyć, jak mocno wieje na promie 🙂

Zwiedzanie Isla Mujeres

Klimatyczne miasteczko Wyspy Kobiet

Isla Mujeres zachwyca – nas na pewno zachwyciła. Tuż po przypłynięciu wynajęliśmy wózek golfowy, którym kilkukrotnie w ciągu zjeździliśmy wyspę. Isla Mujeres jest mniejsza niż wyspa Cozumel, gdzie zdecydowanie bardziej polecamy samochód terenowy.

>> 7 powodów, by odwiedzić wyspę Cozumel

Większość wycieczek i turystów dociera do bardzo popularnej Playa Norte – to jednak bardzo komercyjne miejsce, z tłumem turystów, z barami i restauracjami.

Playa Norte

Dla nas Isla Mujeres to całkiem coś innego – wyspiarskie knajpki, lokalna zabudowa i bezludne plaże. Żeby to zobaczyć, trzeba (i warto) ruszyć wgłąb wyspy. Poruszaliśmy się według mapki, jednak cały dzień wystarczył nam, żeby zjeździć wszystkie uliczki wzdłuż i wszesz. Miasteczko Wyspy Kobiet różni się od Cancun – zobaczcie sami.

Farma żółwi

Podróż na Karaiby to niezła lekcja ekologii i szacunku do fauny i flory. Na Isla Mujeres można odwiedzić Farmę Żółwi – zwierzaki w różnej fazie rozwoju można dodatkowo karmić i obserwować, jak przygotowują się do życia w oceanie. Niezapomniane przeżycie!

Strefa Archeologiczna

Isla Mujeres, czyli Wyspa Kobiet ma bardzo bogatą historię i jest powiązana z kulturą Majów. Na krańcu wyspy znajduje się świątynia bogini Ixchel – patronki kobiet, bogini płodności, narodzin i medycyny. To miejsce w czasach prekolumbijskich odwiedzały kobiety, by prosić o łaski dla siebie i swoich rodzin. Dziś to bardzo klimatyczne miejsce ze wspaniałym widokiem.

Część strefy archeologicznej znajduje się pod wodą i można ją podziwiać wyłącznie w trakcie nurkowania lub snorkellingu. Mieliśmy okazję zobaczyć podwodne posągi na dnie Morza Karaibskiego – to naprawdę trzeba zobaczyć na własne oczy!

Przepiękne bezludne plaże

Wzdłuż całej wyspy ciągnie się cudowane, zapierające dech w piersiach plaże z białym piaskiem i błękitną wodą. Fale były olbrzymie, co jeszcze dodawało im uroku. Na jednej z nich przystanęliśmy odpocząć na dłużej 🙂

Na koniec coś na ząb i… powrót do Cancun

Wśród wyspiarskich uliczek znaleźliśmy cudowne miejsce na niewielki posiłek bar XXXX przy XXXX już dwukrotnie zachwycił nas lokalnymi smakami taco i meksykańskiego piwa Corona.

Jeśli szukacie innych pomysłów na zwiedzanie wysp na Półwyspie Jukatan polecamy również Wyspę Holbox oraz bezludną Contoy.